Trial je jako cesta životem..... Hledáš tu nejlepší stopu......
Bav se Trialem, životem a chtěj být nejlepší......


🇨🇿Rozhovor s Davidem Fabiánem jun. o letošní sezóně a jeho plány do budoucna.
🇬🇧An interview with David Fabián jun. about this season and his plan for the future.
#ceskytrial #czechtrialfactory #czechtrialacademy
🇨🇿David Fabián jun. - mladý, talentovaný jezdec z Dobříše, který jako jediný v letošním roce naskočil do kolotoče trialového Mistrovství světa v kategorii FIM Trial 125 World Championship a kde pokořil hned několik mýtů. O tom jak se mu dařilo letos a jaké jsou plány na rok 2021 jsme si povídali těsně před jeho odletem do Španělska, kde začíná jeho příprava na sezónu nadcházející.
1. Davide, musím začít tím, co se v historii trialu v Čechách ještě nikomu nepodařilo, a to je tvůj první ostrý závod v Mistrovství světa a hned z toho bylo pódium. Jaké to bylo než si do závodu odstartoval, během něj a potom co ses dozvěděl výsledek?
David : Moc jsem se těšil a chtěl si to maximálně užít. Ve Francii se jelo ve výšce kolem 2000 mnm. Sekce se mi líbily a jelo se mi hodně dobře. Motorka fungovala skvěle za což děkuji Hippel Racing teamu. Celý závod jsem nevěděl jak jsem na tom, až před poslední sekcí jsem začal tušit, že jsem na tom hodně dobře. Když jsem se dozvěděl, že jsem druhý tak jsem tomu pořád nemohl uvěřit. Měl jsem obrovskou radost. Všechno mi to pak došlo až později. Úspěch na který se nezapomene.
2. Jak šampionát pokračoval dál, jaké byly další soutěže?
David : další závody se jeli ve Španělsku, kde se mi nedařilo podle mých představ. Byl na mne velký tlak, velká nervozita po úspěchu ve Francii a terén v Pobladuře není zrovna můj oblíbený. Další týden se jelo v Andoře, kde se jelo hodně na mokru. Nejel jsem sice v úplné pohodě, ale celý závod jsem se držel kolem pódiového umístění a bojoval s budoucím mistrem světa Pau Martinezem. Nakonec jsem dokázal vybojovat opět pódium a to třetí místo. Takže před posledními závody v Itálii jsem byl na průběžném třetím místě celkově, což bylo úžasné. Ale to jsem nakonec nedokázal bohužel udržet. Sekce mi nesedly, byly hodně náročné na nonstop, dostal jsem moc zbytečných sporných pětek. Takže jsem skončil v MS na konečném 6.místě , což je pro mne v první sezóně a jako nejmladší jezdec skvělý výsledek . Dále jsem získal prvenství hned ve dvou statistikách a to jako nejmladší jezdec MS s nejlepším pódiovým umístěním a jako vůbec první Čech na pódiu MS.
...... tady mi dovol ti k tomuto za celou komisi Trialu a troufám si říct i za celou trialovou komunitu pogratulovat a poděkovat za skvělou reprezentaci České republiky!!! Je to neuvěřitelný výsledek!!!
3. Začátek roku 2020 se ale zásadně zkomplikoval, řekni nám co se stalo a jaký to mělo vliv na tvou přípravu a vůbec na průběh celého soutěžního období.
David : Začátek roku byl opravdu těžký , protože na začátku zimní přípravy v prosinci si můj táta ( minder ) rozdrtil čéšku v koleni a tím se vše hodně zkomplikovalo. Musel jsem
trénovat převážně sám, což nebylo úplně ideální. Na MMČR mi pomohl jako minder Pepa Votruba, za což mu moc děkuji. Dále kvůli situaci s Covid-19 se zkomplikovala domluvená spolupráce s minderama pro MS, takže jsme to pak museli stejně zvládnout s tátou sami,
s vypětím všech jeho sil a proto mu všichni začali říkat Robocop. Za to všechno mu moc děkuji.
4. Davide kromě Mistrovství světa si letos odjel také celý seriál MMČR, tuším kromě jedné soutěže. Poprvé si jel v nejvyšší kategorii po boku zkušených domácích jezdců jako jsou Martinové Křoustek a Matějíček. Jaké to je? Vím, že při tvých trialových začátcích to byli již jezdci české špičky. Byl někdo z nich tvůj vzor? Nebo si vzhlížel spíše k zahraničním jezdcům?
David : Už jako malý jsem se těšil až pojedu s klukama v nejvyšší kategorii. Můžu se od nich spoustu věcí naučit a okoukat. Jinak od malička je mým vzorem Toni Bou a je super když ho vidím ve Španělsku na trénincích nebo loni s ním jet ve Španělském mistrovství . Je neuvěřitelný. Ještě k tomu českému mistrovství - nejel jsem závody v Nihošovicích, protože se termínově shodovaly s MS v Andoře. Byla to škoda, protože po Kyselce jsem byl na průběžném 4. místě celkově a na 1.místě v Juniorech. Nakonec jsem v MMČR obsadil 6. místo a v Juniorech jsem skončil třetí .
5. Také jedeš jako jediný Čech kompletní mistrovství Španělska, jak se ti daří tam?
David : Ve Španělsku jsem loni jel kategorii Cadett do 16 let a stal jsem se Vicemistrem Španělska. Letos jsem proto zvolil vyšší kategorii Junior do 19let, byl jsem tu nejmladší a sbíral hodně zkušeností . Oproti Čechám je tu velká konkurence, v kategorii je nás kolem 25 jezdců . Letos jsem obsadil celkové 6.místo.
Letošní sezóna byla také velmi rozdílná v tom, že Španělsko a Čechy jedu na motocyklu Beta Factory 250 a MS jsem jel na Beta Factory 125. Pravidla jsou na každém mistrovství jiná , na MS nonstop, ve Španělsku se smí couvat, u nás nesmí atd... Tím že jsem jel 9 víkendů v kuse a každý týden jiný šampionát , bylo pro mne hodně těžké se vždy připravit na ten daný závod.
6. Je ti čerstvých patnáct let, jak v tomto nabitém programu zvládáš školu a co plánuješ se studiem dál?
David : Školu zvládám dobře, mám samé jedničky. 😉 Když jsem ve Španělsku učím se
on-line , vlastně stejně jako kdybych byl v Čechách, kvůli Covidu je stejně on-line výuka. Jsem v devítce, takže už jsem si musel vybrat kam půjdu dál. Bude to individuální studijní plán na pedagogickém lyceu se zaměřením na tělovýchovný sport a trenérství. Tak doufám, že jsem si vybral dobře a podaří se mi vše dobře zvládnout.
7. Trochu teď odbočím a zeptám se na tvůj volný čas. Myslím když nejsi na motorce, jaké jsou tvoje zájmy a co máš rád?
David : Moc volného času nemám a když jo, tak ho věnuji hlavně regeneraci. Ostatní sporty které mám rád, jako kolo, in-line brusle, florbal zapojuji do svých dalších tréninkových aktivit. Rád trávím volný čas se svými zvířaty a hlavně rodinou.
8. Už několik let jedeš na motocyklu Beta, jsou po tvém letošním úspěchu u českého importéra nebo přímo ve fabrice v Itálii nějaké pozitivní reakce? Mám na mysli podporu továrny nebo třeba smlouva továrního jezdce......
David : Po letošním úspěchu jsou pozitivní reakce jak přímo od fabriky Beta Factory Italia, tak od sponzorů, partnerů a také AČR. Co se týká motocyklu tak v nadcházející sezóně pojedu opět Beta Factory 125 pro MS a ME a Beta Factory 250 pro MMČR a Mistrovství Španělska. Nyní jednáme o smlouvě s fabrikou a vypadá to pro mě velmi velmi dobře.
9. Následující zimní období budeš převážně trávit ve Španělsku, kde jak vím poctivě trénuješ jako spousta kvalitních jezdců z celé Evropy. Jaké to je se potkávat na tréninku s hvězdami jako je Toni Bou, Jaime Busto a další.....
David : Španělsko je pro trénink ideální . Skvělé podmínky, jak terén, tak počasí . A samozřejmě možnost trénovat s nejlepšími světovými jezdci je k nezaplacení . Vidět je naživo mi dává hodně motivace k dalším tréninkům. Také trénuji s klukama jako Marco Mempör, Pol Mediña nebo Gerard Trueba což je pro mne také skvělé. Také díky za možnost trénovat v DSB pod vedením Davida Sancheze, což je vynikající trenér, který dostal na vrchol právě jezdce Toni Boua nebo Jaime Busta.
10. Davide, zajímá mě tvůj plán na sezónu 2021. Co se chystáš jet, jaké jsou tvé a tvého týmu priority, anebo chystáš ( chystáte ) nějaké překvapení??? Můžeš nám něco prozradit?
David : V sezóně 2021 budou prioritou závody MS a ME na motocyklu Beta Factory 125. V obou šampionátech chci bojovat o celkové pódiové umístění . Dále se budu účastnit Mistrovství Španělska v kategorii Junior , kde mám velkou podporu od Beta Trueba, které si nesmírně vážím a také závody MMČR v nejvyšší kategorii. Oba šampionáty pojedu na motocyklu Beta Factory 250. Dále jsem se pro sezónu 2021 stal oficiálním jezdcem Comas Trial.
Co se týká překvapení, jedno velké máme, ale nechci nic zakřiknout, takže bude zveřejněno v brzké době.
Davide díky za Tvůj čas a za to jakým způsobem reprezentuješ Českou republiku ve světě, a přeju Ti za celou trialovou komunitu ať se Ti i nadále tak skvěle daří, díky.....
Český Trial
🇬🇧English version:
🇬🇧David Fabian Jr. – young, talented rider from Dobris, Czech Republic, who competed at the World Championship, category FIM Trial 125 where he surprised with his performance. We spoke with him right before his flight to Spain, where he spends a significant part of his winter training.
1. David, you came second at your first race at the World Championship. How did you feel before the race? And what was going on in your mind when you found out the result?
David: I was excited, and I wanted to enjoy the race as much as I could. We raced at 2000 meters above sea level in France. The sections were nicely built, and I felt confident. My bike was well prepared thanks to Hippel Racing Team. I did not know how I stood during the race, just before the last section I started feeling I might do pretty well. When I found out I finished second I could not believe it. I was thrilled and so happy. It was an incredible success which I will never forget.
2. How did the World Championship continue? What about other races?
David: The next stop of the WCH was in Spain, where I did not race as well as I wanted. I could feel the pressure after the success in France and it made me nervous. I do not like the terrene in Pobladura either. The next week we have competed in Andorra where it was raining, and sections were slippery. I felt a little bit better, I managed to keep racing at high level, and I fought with a future World Champion Paul Martinez. In the end, I finished at great third position. It meant I was at ongoing third place overall. It was unbelievable. Unfortunately, I could not keep it. The sections where difficult and it was so tight with the time cap. I also got a few unnecessary fives. It meant I came sixth overall, which is a good result for me as the youngest rider. Afterwards, I achieved even two primacy, the first as a youngest rider in World Championship with the best result and as the first Czech at podium of WCH.
.... Let me in the name of Czech Trial Commission and probably in the name of the whole trial community congratulate you and thank you for your hard work and a great representation of Czech Republic!! It is astounding result!
3. The beginning of 2020 was complicated, what happened and how did it affect your training and competitions?
David: The beginning of the year was really hard. My dad also my minder crashed his patella. I had to train mostly alone, which is a never optimal state. At the Czech Championship my friend Pepa Votruba helped me and I must thank him a lot. Also, the situation with Covid-19 complicated the settled cooperation with minders for WCH and it meant for me and my dad that we had to make it alone. He earned the nickname „Robocop“. I appreciate his help so much and I really thank him for everything.
4. Besides the WCH you managed to compete except for one at the whole series of National Championship. You have raced against highly experienced Czech rides for the first time. How was it? How does it feel to compete against Martin Matejicek or Martin Kroustek? Is there anyone who was our idol? Or did you look up at foreing riders more?
David: As a kid, I have always dreamt about racing with those guys at the highest level. I can learn a lot of them. However, my idol has been Toni Bou since my childhood, and it is thrilling to see him at my practises in Spain or to compete with him. I must add to the national championship, I skipped the race in Nihosovice because it was at the same time as the WCH in Andorra. It was a shame because after Kyselka, I was at the ongoing fourth position overall and first at juniors. Overall, I finished sixth at the National Championship and third at Juniors.
5. You are also the only Czech rider who competes at the Spain Championship. How do you stand over there?
David: In Spain, I raced at the category Cadet to 16y and I finished second last year. Thanks to it, I decided to ride a higher category, Junior to 19y, this year. I was the youngest here and I gained lots of experiences. There is a higher number of riders against national Czech series. There is about 25 riders in my category and this year I took the sixth position.
This season was unusual because I raced with two different motorcycles. In Czech and Spain, I drove the Beta Factory 250 and the WCH I rode Beta Factory 125. The rules are different at each Championship, somewhere you cannot move backwards somewhere you can... It was very difficult for me to prepared for the particular race.
6. You are 15 years old; how do you handle your full schedule with school? And what are your plans next?
David: I do not have any problems with school. I have straight As. I study online when I am in Spain and it would be the same in Czech due to Covid-19. I am in the last grade of our elementary school. I will continue at the educational lyceum where I will have an individual study plan focused on physical education. Hopefully, I will like it.
7. What about your free time? What do you like to do?
�
David: When I have the time, I like relaxing. I also like in-line skating, cycling or floorball but those activities I do during the season too to earn some extra physical condition. I also like spending time with my family and our pets.
8. You have been riding Beta for so many years. Do you have any special support? For example, have you been offered the position of the factory rider?
David: After this year of success, I received an additional support from the factory in Italy but also from sponsors and the Auto club of the Czech Republic. Speaking of bikes for the next season, I will ride the same, Beta Factory 125 and Beta factory 250. Currently, we discuss the agreement with the factory, and it should be really good for me.
9. The most of the winter season you spend in Spain, where you train also with some famous riders. How does it feel to train with Toni Bou or Jaime Busto?
David: Spain is an ideal destination for training with great weather and good environment. And the possibility of riding with the best of the best is giving me some time to improve my riding. I mostly train with Marco Mempör, Pol Mediña or Gerard Trueba under the coach David Sancheze who is the person who helped riders such as Toni Bou or Jaime Busta.
10. David, what is your plan for the nest season? Where will you compete and what or your goals? We also heard about some surprise; can you tell us more?
David: In season 2021 I will focus on WCH and ECH on Beta Factory 125. I want to attack the highest positions. I will also participate at the National Spain Championship where I will compete at category Junior and I cannot forget the National Czech Championship. I must mention that I became an official rider of Comas Trial. Speaking of the surprise, we have one, but I tell you about it later.
David, thank you for your time and I wish you a good luck for the next season!
Czech Trial
Krásný dárek v podobě kalendáře na rok 2021 s fotkama od Ládi Ladislav Holeček☝️🔝☝️ Děkujeme👏👏👏
#ceskytrial #czechtrial #czechtrialfactory #czechtrialacademy #autoklub #autoklubcr #FiatProfessional #TRSmotorcycles #trszitzmann #iokutagroup #shercoczechrepublic #braveheartbettle #lesycr #ztrailer #alphaauto


Celkové výsledky Fiat Professional MMČR v Trialu 2020!!!☝️🇨🇿☝️
https://trial-live.de/archiv/index.php?c=cz&lang=de
#ceskytrial #czechtrial #czechtrialfactory #czechtrialacademy #autoklub #autoklubcr #FiatProfessional #TRSmotorcycles #trszitzmann #iokutagroup #shercoczechrepublic #braveheartbettle #lesycr #ztrailer #alphaauto
Členové komise Trialu:
předseda:
Pavel Karkoš, tel.: +420 602 188 665, email: trialsport@seznam.cz
místopředseda:
Pavel Jiran, tel.: +420 606 928 919, email: paveljiran@seznam.cz
člen:
Jiří Kohout, tel.: +420 725 071 906, email: bak.d@seznam.cz
Dalibor Šulc, tel.: +420 608 818 114, email: d.sulc@tiscali.cz